Mina första vantar

Jag har stickat ett tag men väntat med att göra vantar eftersom jag tyckt det Glada vantarverkat komplicerat men på sista tiden har jag varit sugen på att pröva. Då vart jag jätteglad när jag sprang på ett paket med garn och mönster till dessa ”Enkla vanten” i Granhammar. Enkla var de och de är stickade med stickor 5 så det gick ganska fort också. Hon hade massor av härliga färger att välja mellan men jag valde dessa eftersom de gör mig glad att titta på. Nu ser jag fram emot att få göra nästa par vantar.

Älske

Kommentera

